Marta Camarena de 2n. A ens envia unes imatges on podem vore on van anar a passar el cap de setmana, un grup molt nombrós de xiquets i xiquetes, molts d'ells del nostre col.legi.
Marta Camarena: "Aquest diumenge vaig anar amb els amics de la meua germana Carla, a fer una excursió al Portalet (Marxuquera)"
MIREUQUINLLOC MÉS BONIC!!
Voleu saber qui són aquests xiquets i xiquetes que s'ho varen passar tant bé caminant per Marxuquera?
Els xiquets i xiquetes que vam anar a l'excursió del Portalet som: Marta...........2n. A d'Educació Primària Juani...........2n. B d 'Educació Primària Carla, Mireia, Lara, Sara, Rocio, Albert, Joel, Matteo.....Infantil 4 anys A Irene.............Infantil 4 anys B Eric...............Infantil 3 anys A
Edu...1er ESO Paola....el curs que ve en 1er Infantil
Un dia que no hi hi havia col.legi, la meua família i jo ens vàrem anar a passar el día a la muntanya , alli vam celebrar el meu aniversari, van vindre uns amics , em van donar 7 regals i una tarta en 7 ciris, van dinar canelons , perque ha havia unes taules i bancs per a poder sentarmos, també hi havia un albergue molt propet i ens vam quedar a dormir 2 dies i ens ho van passar molt bè.
Perqué en l`alberg hi habien pistes de tenis, activitats, jocs de taula,etc….
Vam passar un cap de setmana molt especial.
Autor: Miguel Muñoz 2n. A
Animeu-se i feu com Miguel que ens ha fet arribar la seua història
El dia de la mare, del pare i de moltes altres coses importants, no es pot limitar només, a un dia entre els 365 dies de l'any.
Tots i cadascun d'eixos dies, els 365 dies que té l'any, ens hem d'enrrecordar de la nostra mare, hem de valorar tot el seu esforç, hem de dir-li-ho, hem de...........
tantes i tantes coses hem de fer i dir, que no les podem deixar només per a un dia, i la resta oblidar-nos-en.
Però tampoc està mal que un dia a l'any ella siga la "protagonista" principal, en la pel.lícula diària de la nostra família.
Com podeu vore en aquest enllaç a la wiquipèdia:
El dia de la mare es celebra en tot el món, encara que en dies molt diferents.
I regals? Som partidaris de fer un regal en aquest dia?
Què opineu?
Per a mi, si, si i siiiiiiiiii.
Però no qualsevol regal.
El millor regal seria una abrassada molt més forta de l'habitual, junt a unes frases on expressem en paraules el que ella representa per a nosaltres i que........normalment no ho verbalitzem, ja que ho donem per sobreentés.
També és una bona idea per a regalar, fer algun dibuix, alguna caricatura, també algun objecte, fet amb les nostres mans i amb l'ajuda de la resta de germans i del pare.
Ací va la primera idea, però a vore si ens animem i algú ens en deixa d'altres.
En pasqua he anat de torrà al camp de tir de Beniganim.
Vaig a jugar a fútbol.
Un altre día vaig tornar al camp de tir un altra vegada, vaig anar a pescar i vaig pescar molts peixos, tambe vaig anar amb la meua tia a agarrar espàrrecs, i tambe vam anar a volar les cometes.
Un altre día em vaig quedar en casa del meus tios, a vore jugar el Valencia.
Un altre dia, vaig anar al casa del meu tio i vam anar al cine. Ma mare estava contenta amb mi i amb la meua germana, perque ens vam portar molt bé.
Tambe van anar a la platja, a donar moltes voltes. La meua tia ha tingut una xiqueta i és molt guapa, li diuen Julia.
Un altre día vam anar a menjar-nos un gelat en una geladeria, després vaig anar al parc i m`ho vaig passar molt, molt, molt bé.
Quan parlem de l'escola, i més concretament dels mestres que hi ha en una escola, tendim a generalitzar i pensar només, en els tutors dels nostres fills o filles.
Però la realitat és mólt diferent.
A més a més del tutor o tutora, treballen junts molts altres professionals especialistes en diferents matèries.
En Educació infantil i primària comptem amb professors especialistes en anglés, en música, en educació física, en religió, en pedagodia terapèutica i en audició i llenguatge. A més a més també hi han mestres, que durant un periode més o menys llarg, fan tasques de reforç entre els alumnes, són els professors de reforç, o els adapten a una nova cultura i llengua, com és el cas dels professors d'educació compensatòria.
Tots, del primer a l'últim, tenen ben definida la seua tasca, i la suma de tots junts, és el que oferim a xiquets i xiquetes dia a dia.
Hem d'aprendre a valorar com a important en l'educació que reben els nostres fill i filles, la tasca de tots aquests professionals, que sempre intenten i quasi sempre aconsegueixen, instruir i educar a tot l'alumnat que forma el nostre col.legi, el ROÍS DE CORELLA.
En homenatge a un d'aquests professionals, el/la mestr@ d'audició i llenguatge, més conegut com a logopeda, i aprofitant que ja estem prop del dia de la mare, ací teniu un vídeo molt curtet, on s'adonareu de la tasca que fan dia a dia els logopedes, ensenyant a articular bé els sons de la llengua.
Què faríem sense aquests professionals que fan que els xiquets i xiquetes aprenguen a parlar bé!
I...., què farìem sense les mares que per un fill tinga tot el necessari, no es importa passar-se la nit cosint............
Primer de catpuxí en una germandat de la nostra ciutat, i després de viatge amb els teus pares!
Miguel, el lloro de la foto, és de veritat?
Parlava?
Tenies por?
Ara Miguel ens va a redactar amb les seues paraules com han estat aquest dies:
Vaig eixir de caputxino i soc de la Germandat de "Ecce-Homo" de Gandia.
El diumenge de Resurrecció vaig tindre l'oportunitat de tirar "xuxeries" per la finestra de l'Ajuntament de Gandia.
En Pasqua vaig anar a Port Aventura. Era molt bonic, hi havia una font, un cartell que posava "Port Aventura" i també hi havien moltes atraccions. M'ho vaig passar molt bé. I vaig veure un espectacle de pardals i em vaig fer una foto amb un lloro.
S'han de revisar els deures dels nostres fills abans de dur-los a l'escola, per a que després no hages de justificar-te.
És broma!
Però ací teniu una carta real, d'una mare a la tutora de la seua filla, després de vore els deures que havia fet la filla.
No, no és en el nostre col.legi, però m'ha fet sonriure i he pensat en compartir-ho amb tots els lectors del blog.
Què us pareix?
Estimada Señorita Mari Toñi:
Quiero aclarar que no soy ni nunca he sido bailarina en un club de estriptis.Yo trabajo en Leroy Merlín y la semana pasada le conté a mi hija la cantidad de trabajo que tuvimos tras la última nevada. Le dije que vendimos hasta la última pala que teníamos en la exposición, e incluso cuando sacamos algunas más del almacén algunos clientes se pelearon por coger alguna.
Su dibujo no me muestra bailando en una barra americana, sino que se supone que soy yo vendiendo hasta la última pala quita nieve en el Leroy.
Desde hoy revisaré mejor los deberes de mi hija antes de que se los entrege.
Atentamente,
Sra. Sánchez, madre de Yolanda, de 1º B
Continuen arribant-nos imatges de com vàrem passar les pasqües, els xiquets i les xiquetes del Roís de Corella.
Ara tenim les de Joan Torregrosa, que després de narrar-nos amb molta claretat, el seu viatge a "L'Alto Tajo", ens ha enviat les imatges per a que pugam admirar quines coses més boniques que tenim, no tan lluny de la nostra casa.
En vacances de Pasqua he anat a Toledo a veure els meus iaios.
El dilluns de Pasqua vam anar a les llacunes de Ruidera. I també hi havien cascades.
El dimecres vam anar a Corduente, un poble xicotet a l´Alto Tajo.
El dijous vam anar a un parc natural, i el divendres al museu del parc natural.
Em va agradar molt el viatge!
Llacunes de Ruidera
Joan Torregrosa Torres
2n. B
Foto 1: En un mirador de l'Alto Tajo
Joan...........2n. d'Educació Primària
Ada............Ed. Infantil 4 anys
Foto 2: Les Llacunes de Ruidera "Lagunas de Riudera"
Mireu quanta aigua tenen aquest any!
Algú sabria dir per què "aquest any" tenen més aigua que altres?
El proper dimecres 21 d’abril, hem organitzat una sessió formativa adreçada a pares i mares del primer cicle d'Educació Primària, per iniciar-los en els conceptes més elementals que cal conèixer, per a poder participar activament en aquest projecte:
·Com accedir al Blog
·Parts del blog.
·Com fer comentaris.
·Escriptura de comentaris.
La sessió es durà a terme de 16 a 17 hores en l’aula d’informàtica del centre. Per motius de capacitat admetrem inscripcions fins que l’aula estiga completa. És important doncs, que ompliu i retorneu al col·legi el més prompte possible, aquesta butlleta, si esteu interessats en assistir.
Segon curs és el curs que tanca el Primer cicle d'Educació Primària.
El 1r. Cicle té com a un dels objectius fonamentals, l'aprenentatge de la lecto-escriptura.
Aquest aprenentatge no està limitat només a llegir, tampoc a llegir amb comprensió lectora, volem anar un poc més enllà i volem que els xiquets-es s'inicien en l'expresió escrita.
Està clar que expressió escrita és escriure un dictat, copiar un text, contestar-hi qüestions......, però la suma de totes aquestes activitats és quan l'alumne ha d'expressar amb les seues pròpies paraules les seues experiències, els seus sentiments, la seua imaginació.....
Tots aquests objectius, TOTS, són els que tenim els tres tutors de segon curs del Roís de Corella.
Això volem, que s'asolten a produir els seus propis textos. Senzills i no masa extensos però amb el valor que té el saber que han estan escrits per xiquets i xiquetes de set i huit anys.
Ací al Blog es publiquen alguns dels treballs escrits dels xiquets i les xiquetes de segon curs. La major part dels que es publiquen són els d'aquells alumnes que volen que els els publiquem. Ja que tots ells saben que de forma voluntària poden passar les seues produccions escrites sobre paper, a format digital (text en word) i només han de copiar-les i donar-li el llapis digital (pendrive) al seu tutor-a per a que les publique.
Ara que ja tenim un correu electrònic, els pares-mares podeu si voleu, enviar el text directament allí, i no cal utilitzar el llapis.
El tenir el text publicat en el blog, és una manera molt bona d'estimular-los, ja que poden llegir els seus escrits amics i familiars, companys de classe i de les classes paral.leles.
Els podem i els hem de fer comentaris, tant de paraula com dintre de l'apartat que tenen els blogs amb aquesta finalitat "comentaris".
Ells i elles s'alegren i estan més motivats a superar-se en posteriors creacions.