ELS PRIMERS

Estem a Gandia. La Safor.

Les falles vistes per nosaltres


En les falles tiren molts coets i al final cremen totes les falles el dia 19 de Març per la nit,  primer les menudes  i després les grans. 

Pel matí fan una despertà i al mig dia una mascletà.

Hi han moltes bandes tocant i darrere van els fallers i les falleres. 
Els músics els acompanyen en la despertà, en els passacarrers, en l'ofrena de flors i en la processó.

Les falles tenen ninots i cartells que expliquen de forma graciosa, coses que han passat.

A mí el que més m'agrada de les falles és tirar coets amb els meus cosins, amb el meu germà i amb mon pare.

Autor : Ausiàs Muñoz Torregrosa   2n. A


Hi havía una vegada un xiquet i una xiqueta que eren germans. 
Un dia passejant i tirant coets van vore una falla on hi havía un ninotet que els dèia:

-És molt avorrit ser falla, no puc parlar amb altres ninots d'altres falles.

Eixa nit els xiquet-es van fugir de sa casa i van traure al ninot. El van passejar per la ciutat i després el van tornar a posar a la falla i ell estava molt trist.

Però al dia següent el van elegir com a ninot indultat. El van posar al museu faller i els seus amics els xiquets/es sempre anaven a vore'l.

Autora : Marta  Camarena Huerta   2n. A

He tingut un somni: Que era fallera.

Tenia un vestit de color rosa amb brodats de flors de molts colors, adreç, peinetes i manteletes daurades.
El monyo està apegat amb gomina i porte tres topos.

La banda de música passava per baix de ma casa i jo baixava corrents a buscar a la meua parella, per a fer el passacarrer per la ciutat, mirant les falles.

- Oh! Quina falla més bonica!

El ninot central era un porc enorme de color rosa i al voltant més ninots. Els cartells no eren quadrats sino de forma de porc. 
Es tiraven molts coets per tota la ciutat.

Quan arribà el dia de la cremà, i em tocava encendre-la a mi, que vergonya que tenia!
Quan le vaig pegar foc estava tota plena de foc i tots els amics del meu germà estaven dient: 

- No hi ha cebo!
I els bombers  els van tirar aigua. Aleshores em vaig despertat per que tenia que anar al col.le, però quan em vaig alçar, el meu somni s'havia fet realitat!

Autora:   Joana Navarro Miñana   2n. A

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

El comentari serà publicat després de passar els filtres anti-spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Traductor

Segueix-nos per...



Blog Archive

Bon Nadal

Total de visualitzacions de pàgina:

Seguidors

Entrades populars